Le premier jour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu Le premier jour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu

Le premier jour

Door: lisaoolthuis

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Ik ben aangekomen! (en zelfs al een eerste dag gehad maar daar kom ik nog)

Na een kort ontbijtje zijn we weer vertrokken om het laatste stukje naar st pierre d'albigny. Onderweg nog een cursus EHBO gehad en toen was ik helemaal klaar voor de vakantie.

Toen kwamen we in st pierre d'albigny aan en gingen we mijn nichtje afzetten. Gelijk kennis met die mensen gemaakt, dat als ik vrij ben ik een keer kon langs komen.

Eigenlijk gelijk toen we de berg afreden kwamen we al bij het lac du carouge, het meer dat aan mijn camping ligt. Nou de zenuwen zaten toen wel in mijn keel, kan ik je zeggen, maar goed gesteund door de bijbel (HET zomerjobs handboek) ben ik zelfverzekerd de receptie ingestapt en ik werd gelijk herkend door de eigenaar.

Alle spullen naar mijn sta-caravan gebracht en afscheid van mijn ouders genomen ben ik eindelijk echt aan mijn vakantie begonnen!

En zoals ik al verwachtte, ging het frans ongelovelijk snel, terwijl ik sommige dingen nog best kon begrijpen, was het gewoon heel moeilijk te cominiceren. Had was een soort mengeling van frans en engels en nederlands door elkaar, maar het werd een gesprek.

Wat ik die dag heb gedaan? Uhm eigenlijk een beetje mijn spullen een plekje gegeven, alles uitgelegd gekregen en een beetje wennen.

Toen ik hoopte dat alles me duidelijk was, werd ik (dacht ik) uitgenodigt om mee te eten. Na het eten dacht ik even lekker te douchen en uit te rusten, maar daar hadden de campingbazen anders over gedacht. Er was namelijk een fête van Lac du Carouge, nou een mooier welkoms comite kan je je niet voorstellen. Ik was met allemaal fransen en dat ging me nog goed af ook nog en gelijk had ik een klik met die kinderen en het vuurwerk was echt GE-WEL-DIG! Zoo mooi! En na het vuurwerk lekker mijn bedje in gedoken om heerlijk te gaan slapen.
Helaas dacht mijn kamer daar anders over, want ik werd elk uur wakker omdat ik zo steen koude voeten had.

  • 03 Juli 2011 - 21:27

    Miep (oma):

    Ik zou ook nerveus zijn, alles is nieuw je weet niet wat je te verwachten hebt.
    Ik twijfel niet, dat alles goed gaat. Ik heb nu Pim op visite, het is erg gezellig.
    Tot de volgende keer

    Kusje Miep (oma)

  • 04 Juli 2011 - 18:05

    René ?/Nardie:

    Hee Lisa, leuk om jouw verslag zo te lezen. We hopen nog veel meer van je te horen over jouw verblijf daar. Hadden van je moeder al gehoord over een reanimatie, door een vrouw die ik goed ken van de nijmeegse 4daagse.
    Wij wensen je daar heel veel plezier en zien je graag gezond weer terug.
    Geniet daar van alles en met volle teugen,en blijf van de kerels af !!! ;-) hahahaha.
    Nardie /René doeiiiii :-*

  • 04 Juli 2011 - 18:25

    Megan Meijer:

    Coucou Lisa!

    Goed om te lezen dat je al lekker bent ingeburgerd daar! Ik kan je vertellen, het is amazing werk! I really love it. Check mijn fotos en verslagen als je wilt. Het is geweldig en weet zeker dat jij het ook fantastisch gaat doen! Topper. Mijn moeder gaat je ook even opzoeken om je verslagen te lezen. Dus je zal vast wel een reactie van haar ontvangen!

    Succes mop!

    Bisousx

  • 05 Juli 2011 - 12:29

    Mama En Papa:

    zo nu eindelijk de gelegenheid gehad je blog te bekijken. Klinkt allemaal heel enthousiast! Maar wat hoorde ik, ben je nu al aan het zwemmen met de jongens? Je weet hoe opa en oma elkaar kennen hè? En ome Rene had je al gewaarschuwd XD
    Maar goed jij kunt altijd als excuus gebruiken dat je je Franse taal onderhoudt, toch...
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal. Liefs pap en mam

  • 06 Juli 2011 - 07:34

    Lisa Oolthuis:

    Haha grappig, ten eerste het zijn maar 1jongen en 1meisje, thomas en eline, en ten tweede het zijn gewoon nederlanders XD

    Maar leuk dat jullie reageren! Ik heb weer een nieuwe gemaakt en probeer ik zo vaak mogenlijk te doen!

    Bisous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Lisa

Zomer '11

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 18737

Voorgaande reizen:

12 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Vakantiewerk 3!

29 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vakantiewerk in Frankrijk 2!

01 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Vakantiewerk in Frankrijk

Landen bezocht: