Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: lisaoolthuis

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Juli 2012 | Frankrijk, Saumur

Hallo allemaal!

Het is weer begonnen, weer een werkvakantie in la France!
Waarbenjij.nu wil niet zo mee werken, maar als er staat dat ik nog in St Pierre d'Albigny ben dan klopt dat niet! Ik ben namelijk in het mooie Saumur!

Ik ben vrijdag ochtend om half 8 vertrokken uit Doetinchem met mama en youri, papa en pim flink geknuffeld en toen vertrokken we.
Ik had gelukkig 2,5 uur de tijd om afscheid te nemen van mijn geliefde, maar naar een hele huil partij moesten we toch echt door.
Om ong 2 uur kwamen we aan in parijs. Het was tijd om reinald maar is op te zoeken en te kijken hoe hij het daar in frankrijk deed. We kwamen aan en hebben ons geinstaleerd op onze kamers en toen trokken we met zijn 3en de stad in. Al was het de 5e keer dat ik daar was, parijs blijft een woord "WAUW". Een gezellig restaurantje opgezocht en daarna weer verder gewandeld en toen kwamen we om 12 uur aan in ons hostel en vonden we het om half 3 wel tijd om te gaan slapen, de wekker stond immers al om half 8!

Volgende gelijk alles weer ingepakt, geontbeten en uitgecheckt zodat we gelijk weer weg konden gaan. Mama naar huis en ik door naar mijn camping. Eerste stukje samen met de metro, maar toen was het toch tijd om mama ook goodbeye te zeggen.. En vertrok ik emotioneel met reinald naar parijs montpernasse waar mijn trein om 11.19 zou gaan.
Daar aangekomen wilde ik een kaartje kopen, alles vol. Volgende trein ging pas om 15.56 :|
Na een hoop gevloek de camping gebeld om dit trieste nieuws te vertellen, ah d'accord geen probleem! Toen kwam nog een heel langs stuk van nog meer vloeken en iedereen om hulp vragen omdat ik dat minder prettige franse systeem maar niet snapte. Uiteidelijk had ik een kaartje en kon het wachten beginnen.. Dus reinald en ik zijn lekker naar een parkje gewandeld en hebben zitten wachten... en wachten.. en wachten.. en toen hadden we er genoeg van. Ik moest daar maar verder wachten want reinald moest ook om 6 beginnen.
Afscheid genomen en ik kon andere mensen gaan lastig vallen omdat ik me anders de sufferd zal vervelen.
De treinreis was niet zo spannen alleen dat ik een man naast me had die stonk maar omdat hij geen bal engels kon maar het wel wilde proberen en dus heel grappig was maakte het wel goed ;)

Ik werd fijn opgehaald van het station en we reden door het mooie kasteel rijke Saumur naar mijn camping omringt door de Loire.
Ik ging er van uit dat ik samen met iemand anders in een bungalo tent sliep, maar ik werd een heel leuk kamertje voor mezelf aangewezen.
Gelijk werd ik overal rondgeleid en ook over de prachtige luxe camping.
Ik merkte wel dat mijn frans een beetje weg was gezakt het jaar door en ik was natuurlijk ook moe, maar we hebben (hopelijk dan) vanalles doorgenomen en was er al een hoop (ik) duidelijk.
Ik kreeg wat eten en ik kon mijn kamer inrichten, koffers uitpakken, gelijk even geskyped met het thuisfront (ik heb goede wifi op mijn kamer :D ) en even gezeten bij de bar en lekker in bed gekropen, want de dag daarna zou het beginnen.

Om 8 uur weer het bed uit gekomen en met een gezellige franse fam ge"petit dejeuner"t. Daarna gezellig bij de receptie mijn bijbel (zomerjobs handboek) nog even doorgenomen en om 2 uur een afspraak om het programma door te nemen.
Gelukkig kwam het frans al terug en hebben we goede afspraken en een goed programma gemaakt.
Het gaat morgen van start dus eens even kijken wat voor een materiaal er is.
Nou ik geloof dat ik karton voor het hele seizoen heb en ow wat werd ik blij toen ik de materialen box van zomerjobs zag! Merci daar kan ik wel even mee vooruit! Gelijk zin gekregen om het met de kinderen te gebruiken en gelijk ideeen kwamen in me op.

Toen bedacht ik me dat ik nog helemaal niets op waarbenjij heb geschreven en dat dat van mijn broer moest dus heb ik dat maar even gedaan.

Even klaarmaken voor de reunie en dan kan het pas echt echt echt beginnen, want dan wordt ik voorgesteld!

Snel weer een verhaal!
Bisous!


  • 01 Juli 2012 - 15:44

    Robin:

    haha leuk hoor lies! heel veel succes en hoor snel van je xx

  • 01 Juli 2012 - 19:09

    Nardie En René:

    Hoi Lisa, zo te lezen heb je al weer het nodige meegemaakt. Fijn dat je goed bent aangekomen !!! Ook erg leuk is, om te horen dat je een kamertje voor jezelf hebt en je voldoende materialen hebt om uit de voeten te kunnen. We hopen nog meer van je te horen en wensen je een hele fijne tijd daar in frankrijk, doei,doeiiiii

  • 01 Juli 2012 - 21:19

    Mama:

    Tjee wat een verhaal, had je inspiratie?
    Je klinkt weer heerlijk enthousiast, krijg er een warm gevoel van. En nu nog bijhouden....
    liefs papa en mama

  • 02 Juli 2012 - 15:03

    Oma Miep:

    Bedankt voor je verslag Lisa ik ga eerst eens opzoeken waar het plaatsje Saumur ongeveer ligt.
    Gelukkig is de eerste indruk goed en ben heel erg benieuwd over je verdere verslag, veel succes!

  • 02 Juli 2012 - 17:51

    ''Ta Petit Souer'':

    heeeyy lieve lies !
    ik schrok wel een beetje hoor, toen je -weet ik veel hoe lang- stond te wachten op het station hoor:o! gelukkig alles goed gegaan :) je bent ontzetten vrolijk en daar ben ik ook blij/vrolijk over :D kan niet wachten tot je volgende verhaal!
    SALUT! XXX

  • 19 Juli 2012 - 16:47

    Renée En Rick X-land:

    Hoi Lisa, hoe is het?? We hebben de 1e week wel genoten bij jou in de kidsclub. onze 2de week was met familie ook heel erg leuk, veel energie kunnen tanken. Hoe is het je de 2de week vergaan? Komen er al meer kids?? Nu hebben de Fransen vrij, dus moet het toch drukker worden.
    Geniet er maar lekker van. Hard werken wordt beloond. Ook met een glaasje bubbels of zo. : )
    Groeten en tot gauw.
    Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Zomer '11

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 18729

Voorgaande reizen:

12 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Vakantiewerk 3!

29 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vakantiewerk in Frankrijk 2!

01 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Vakantiewerk in Frankrijk

Landen bezocht: