Le Mini Club - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu Le Mini Club - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lisa Oolthuis - WaarBenJij.nu

Le Mini Club

Door: lisaoolthuis

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Ik ben goed bezig! Het cominiceren gaat echt steeds beter, ik begrijp het beter en praat het beter. Ik hoop dat ik me echt heel erg kan verbeteren in het frans en als het zo doorgaat dan gaat dat wel lukken.

Le Lundi(maandag) was het gelijk mijn vrije dag, dus ik denk UITSLAPEN!!! Maaaar nee. Ik had om 10 uur 's ochtends een meeting staan met mijn collega's om alles even duidelijk door te spreken. Toen zag ik dat onze klusjesman is gearriveerd, ik wil een hand geven, hoppa gelijk 2 kussen erbij, haha geen kopstoot of ordinaire zoenpartij, gewoon netjes 2 kussen en rechts beginnen.

Ik zou nog een collega krijgen, een amerikaanse, maar die heeft problemen gehad ofzo dus die komt niet, of later maar dat zie ik wel. Dus betekend dat dat ik de miniclub in mijn eentje moet doen in 3 talen, maar dat gaat goed komen!

voor de rest was het goed geregeld met het brood en kon ik even een frans ontbijtje houden. Jammer genoeg was het heel erg bewolkt maar stik heet dus eigenlijk alleen maar wezen liggen aan le lac en nog wel effectief boodschappen gedaan met thomas. (Lacheen!) Dat ik vervolgens een zuster moest spelen omdat thomas middden in een wesp is gaan staan en de wesp weghaalde maar de angel niet, dus pakte ik mijn gereedschap(zon plop zuig ding) en ging ik aan het werk. Volgensmij steldde die zich echt aan want er is nu niks meer van te zien, maargoed.

Toen ik zelf wou koken bleek mijn gas het niet de doen dus ging ik weer gezellig bij de eigenaren eten.

Le Mardi(dinsdag) had ik een strakke planning voor gemaakt die ik denk ik aanhou, wat ga ik doen, wat nodig, welke woorden nodig Ne/Fa. Het thema van deze week is versier de miniclub/ decorer le miniclub. wat ga ik doen: slingers en tekeningen maken/ faire de la guirlande en du dessin. De slingers maken viel goed in de smaak en ik zal nog een foto ervan plaatsen, maar het is een leuk geheel geworden. Toen gingen we tekeningen maken, en sommige vind 3 strepen op een kleurplaat genoeg, gelukkig was ik in een creative bui en verzon ik ter plekke een andere slinger, met strookjes papier die je als een rondje maakt, de kinderen maaktten er kettingen van, oook goed! 12 uur iedereen tevreden naar de tent, dat was een miniclub met maar liefs 10 kinderen, 6frans 4nederlands! en dat met de 1e dag maar 4 kinderen! :D

Alles opgehangen en weer opgeruimd en het was zooo warm geworden! Ik stond met de miniclub met mijn voeten in de zon, nou ik voelde ze al branden! Na een broodje spullen gepakt en met thomas en eline weer richting het meer vertrokken.

's avonds helpen met frite, en toen kwamen we op het idee om de karaoke avond gewoon door te laten gaan, meteen werd ik aangekeken, okee okee ik ga al. Toen kwam ik er achter dat op de camping meer als de helfd frans is, maargoed gewoon met een big smile en doen alsof je frans kan praten, en iedereen was enthousiast.

alles klaar gezet laat de avond maar beginnen!! Maar toen wou niemand zingen.. toch een paar kinderen zover gekregen dat ze gingen zingen maaar allemaal veel te verlegen, dus ik moest even ingrijpen.
Met oma's aan de top van K3 ging ik uitbundig zingen en het publiek klappen, echt zo leuk, gelukkig wouden een paar daarna ook zingen en werk ook de hele avond gezongen.
Even toen het dreigde stil te vallen kwam de cammping baas in actie en zong luidkeels 'het is een nacht' van guus meeuwis mee, zo geweldig een fransman die nederlands zingt! Daar heb ik echt respect voor!
en toen de avond ten einde was, kwam ik op een geniale oplossing om wie het laatste nummer zingen.
"Tu conaite le song 'goodbye my lover'? Oui ah bon, en jullie kennen natuurlijk ook het nummer? Ja zie je wel, Allors encemble! En toen stonden we daar met de nederlanders en de fransen het laatste lied te zingen, het voelde zo goed om hen bij elkaar te brengen.

Ik ben heel tevreden over deze dag. Ik ga nu maar weer sokken aantrekken omdat het weer koud word en dan lekker slapen om morgen dan ook eindelijk de camping dans te introduceren!

Bisous

  • 06 Juli 2011 - 09:53

    Marion(moeder Megan):

    Hoi Lisa, ook al zo'n leuke schrijfster. Super om jou verhalen ook te lezen en wat vind ik jullie allemaal dapper. Jullie doen het toch maar. Ik wou dat ik vroeger zoveel lef had gehad, want de ervaringen zijn natuurlijk geweldig en je word er ook nog "rijker" van. Leuk hoe je dat met de karaoke hebt aangepakt. Megan is wel wat beperkter in de dingen die ze mag organiseren want er mag geel lawaai gemaakt worden en de knutselruimte mag ook niet te leuk versierd worden, ivm vergaderingen en trouwerijen die ook in die ruimte plaatsvinden. Dat is dan wel weer jammer. Maar goed jij kan in ieder geval lekker creabea zijn. Hoop dat je een super vervlijf daar hebt, maar dat gaat vast en zeker lukken met zo'n superanimatrice. Ik blijf je volgen. Groetjes Marion

  • 06 Juli 2011 - 12:08

    Lisa Oolthuis:

    Hallo, leuk dat u me volgt, ik doe mijn best haha. Dat is wel jammer maar aan de foto's te zien heeft ze het daar heel leuk ook met andere collega's enzo en dat heb ik dan weer wat minder. Ik kan niet elke dag iets op de site zetten maar ik doe mijn best zo veel mogenlijk leuke verhalen de delen :D Groetjes Lisa

  • 06 Juli 2011 - 17:43

    Sanne:

    aaah super leuk om te lezen lies! klinkt heel gaaf! ben stiekem wel een beetje jaloers haha. kom je terug als een bruine pinda?
    kan niet wachten op je nieuwe verhaaltje=)
    liefsxxx

  • 06 Juli 2011 - 20:28

    Oma Miep:

    Bonsoir Lisa,

    Bedankt Lisa voor je verslag, fijn te horen dat jij je plaats gevonden hebt.
    Het oplossen van problemen is je wel toevertrouwd. Voor straks lekker slapen zonder koude voeten

    Amusez-vous bien
    a demain

    Oma Miep

  • 07 Juli 2011 - 13:23

    Meghan (je Zusje):

    heey lis
    haha ik zie je blije gezicht nu al voor me als je zo leuk bezig bent met de kinderen ^^
    je doet het hartstikke leuk hoor met de kinderen en hebd vast veel inspiratie :)
    heeeel veeel succes en plezier
    orrevoir (ofzoo:$)
    xxxxxxxxxxx meghan

  • 09 Juli 2011 - 20:08

    Sita:

    Hee lieve Lies!
    Wat fijn om te horen dat je het leuk hebt daar!
    Wat zullen wij veel bij te praten hebben als je over een paar weekjes terug bent haha!
    Hier gaat gelukkig ook alles goed, zonder problemen aangekomen op de bestemming en elke dag 28 graden dus heerlijk genieten van het zonnetje!
    En ondertussen blijf jij maar veel verhaaltjes plaatsen wat ik vind het wel leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven!
    Bisous!

  • 11 Juli 2011 - 10:42

    Mama:

    Jammer, ik had gehoopt je nieuwste belevenissen te lezen. We zitten nu bij de Mc Donalds Ijsje eten. Hebben op de camping geen bereik. Probeer de volgende keer wel weer. Dikke zoen!

  • 13 Juli 2011 - 13:28

    :

    lies!
    volgens mij heb je het echt super daar! snel skypen als ik in Florida ben. en ik ben ook hiero te volgen! liannegiezenaar.waarbenjij.nu

  • 13 Juli 2011 - 13:28

    :

    oeh I forgot.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Lisa

Zomer '11

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 18735

Voorgaande reizen:

12 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Vakantiewerk 3!

29 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vakantiewerk in Frankrijk 2!

01 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

Vakantiewerk in Frankrijk

Landen bezocht: